Selangor Seri Ikat Muangthong united

 Selangor Seri Ikat Muangthong united. Pasukan bimbingan Nizam Jamil mencipta kejutan apabila mencatat keputusan seri dengan pasukan hebat dari Thailand. Rata-rata penyokong menjangkakan pasukan selangor mungkin akan menjadi pasukan belasahan sahaja tetapi mereka buktikan yang mereka juga mampu beraksi baik di peringkat asia.

Dalam perlawanan ini berkesudahan 1-1 apabila gol pembukaan dijaringkan oleh ronnie fernandez pada minit ke 48. Dia yang tidak dikawal rapi mudah merembat bola laju melepasi penjaga gol Muangthong United dan kemudian masuk ke gawang gol.


Selangor Seri Ikat Muangthong united



Ketika Selangor terus memburu gol, gawang mereka pula bolos dengan gol yang dijaringkan oleh Purachet totsanit pada minit ke 54. 

Statistik perlawanan

Muangthong united lebih mendominasi perlawanan dengan 14 percubaan dan 6 daripadanya adalah on target. manakala selangor juga tidak kurang hebat apabila melakukan percubaan sebanyak 12 kali dan 6 on target.


Dari segi ball possession juga tak banyak berbeza berbanding kedua-dua pasukan. Muangthong dengan 2 % penguasaan manakala pasukan selangor dengan 48%.


Pass accuracy juga mengejutkan apabila muangthong dengan 82 % manakala selangor dengan 81%.


berdasarkan statistik ini kita lihat kedua-dua pasukan boleh dikatakan sama kuat dalam pertandingan ini dan kejayaan mendapatkan satu mata amat berharga buat kedua-dua pasukan.


Post a Comment

Previous Post Next Post