Pearly Tan dan Thinaah Cipta Fenomena! Layak Ke Final Arctic Open 2024

 Pearly Tan dan Thinaah Cipta Fenomena Layak Ke Final Arctic Open 2024. Sangat mengejutkan apabila kita sudah jangka pemain lawan yang akan menang, namun pemain negara bermain dengan sangat baik untuk memenangi perlawanan penting ini.

Dalam perlawanan semalam, Pearly tan dan thinaah berjaya mengalahkan pemain daripada jepun yang juga mereupakan pilihan kedua kejohanan dengan keputusan 21-19,19-21 dan 26-24. Hasil dari kemenangan ini, pasangan beregu wanita negara melangkah ke final hari ini.


Pearly Tan dan Thinaah Cipta Fenomena Layak Ke Final Arctic Open 2024


Kejayaan manis ini bermula dengan kemenangan set pertama yang sangat mendebarkan. Pearly tan dan thinaah bermain dengan sangat baik. Banyak menyerang dan pada masa yang sama mereka juga saling bertahan dengan baik. Kurang melakukan kesalahan dan menghadiahkan kemenangan dengan keputusan 21-19.


Namun begitu di set kedua, berlaku kejutan sedikit apabila pemain Jepun, Rin Iwanaga dan Kie Nakanishi bangkit dengan permainan pantas mereka membuatkan beregu wanita negara agak berhati-hati dalam menyerang. hasilnya kita kalah tipis 19-21.

Di set penentuan, kita saksikan satu perlawanan yang sangat luar biasa apabila keputusan set ketiga itu adalah 26-24. Kita saksikan bertapa sengitnya permainan kedua-dua negara. Namun disiplin yang baik di praktikkan oleh Pearly tan dan thinaah sehingga akhir set ketiga membuahkan hasil dengan kemenangan.

Hasil kemenangan perlawanan ini, Pearly tan dan thinaah akan beraksi di pentasi final arctic open 2024 yang akan berlangsung hari ini. Semoga mereka dapat menjulang trofi kejohanan kali ini pula !! Good luck pearly tan dan thinaah.


Post a Comment

Previous Post Next Post